Allez Vinokourov!

När det enda i fotbollsväg är en cirkus á la Chivu och Pablo återvänder till Ipswich är så gott som all fokus på Tour De France. Med min förkärlek till både McEwen och Lotto började hela touren bra med en makalös seger för McEwen på andra etappen. Efter en vurpa med endast 20km till mål jagades huvudfältet ikapp och bara några hundra meter före mål var han med i striden. McEwen utklassade alla andra och vann stilartat. Men sedan dess har nog vurpan gjort honom påmind om smärta när det är dags att växla upp o trampa så mjölksyran sprutar ut ur öronen...

Hade lika svårt som alla andra att hitta någon riktig slutsegrare. Håller dock alla mina tummar för kazacken Vinokourov som tidigare år alltid varit att räkna med, kanske inte ända in på mållinjen men ett hot har han alltid varit gentemot Armstrong, Basso, Landis mfl. Anledningen till att jag håller tummarna är hans olyckliga vurpa i 60km/h på 5.e etappen. 30 stygn, bandage över båda knäna, armarna och händerna. Jag hoppas innerligen att alla sårskorpor samarbetar med Vinokourov så att han fullföljer. Just nu är han på 81:a plats 2.10 efter Cancellara. Cancellara som även han har imponerat. Speciellt efter sin spurtvinst, redan iklädd den gula ledartröjan.

p.s.
Welcome home Pablo mate!
d.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0