Allt talar för mitt kära Lupi

205684-18

Det är bara att hålla med Mancini. Fortsatt underskattning kommer straffa sig ännu en gång.
Det enda som är större än Roma, Stine, får mig att avstå matchen imorgon. Jag åker till Danmark istället. Min älskling har kommit hem från Indien där hon varit i en och en halv månad. That's way det är ett rätt lätt val att åka till Danmark istället för att inbilla sig att man är på plats i Rom.

Men jag är mindre nervös än vad jag var mot Lyon, även om jag alltid tyckt att Lyon blivit överskattade i medierna...
Man Utd. har alltid haft svårt mot italienska sättet att spela fotboll, det har egentligen alla engelska lag om man tar en titt i backspegeln. Visst, undantag som Liverpools makalösa vändning mot Milan finns..men generellt så är italienska lag lite av ett spöke för de brittiska lagen. Det är precis det späket som kommer sätta tänderna i Manchester imorgon kväll. Dessutom när de har spelare borta...Neville, Vidic, Silvestre skadade och Park som inte ens kom med i truppen! Det enda som skulle kunna oroa lika mycket i Romalägret, som skadeläget oroar i Manchester, är antalet varnade spelare som med otur kan sluta i  x antalet  avstängningar i returen...

Men tar Roma med lagets första halvlek från matchen mot Milan som ändå kan sägas vara av samma dignitet som Man. Utd så kommer det här gå vägen! Roma går vidare och allt talar för dem när domaren visslar igång matchen.
Utgångsläget är precis detsamma som mot Lyon, därför är 0-0 redan en bra bit på vägen. Matchserien mot the devils vinns på Old Trafford där hemmalaget är tvingade att få spelet att stämma. Ett klassiskt sätt för italienska klubbar att knipa fortsatta framgångar i cupspelen!

FORZA ROMA! DAJE ROMA DAJE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0