In med Shaaban ? ut med SvFF

Underskattning är ordet. Underskattning. Trots allt.

Sedan Nordirlands slakt av den spanska tjuren och det engelska kungadömet har det varnats för underskattning. Trots det är det precis som det som dödar svenska landslaget i Belfast.

Det och ett försvar som agerar lika osäkert som Bambi på hal is.

Ingen kommunikation mellan spelarna vilket ledde till två mål bakåt och noll poäng.

Tydligen sades inget om kommunikationen under paus eftersom det återupprepades under andra halvlek? Det blev ju inte ett mer vattensäkert försvar genom Isakssons förvirrade beteende. Isaksson är helt ur balans och var varit det sedan VM förra sommaren (med undantag för matchen mot Spanien där hela laget ska ha en stor eloge för insatsen. Eller var det ren tur att plan A kunde fullföljas med positiv utgång?) In med Shaaban som är lugn som en målvakt med självförtroende!

För att försöka vara positiv kan mittfältet och anfallet nämnas som det mest positiva (eller minst negativa!)? De försökte skapa ytor, lägen och ett hållbart spel. Men ett sönderstressat lag (hugh contribute to the Northern Irish lads!) blev istället helt ställda av de små ytorna som de tilläts använda sig av.

Lagerbäck, som alltid får ta min skit får fortsätta med det, kiss my skinny white ass!

Fuck!

Fanns det ingen plan för ett sådant scenario som uppstod?
VAR FAN ÄR TAKTIKPÄRMEN?
Försvann den med Söderberg och det fint spelande landslag vi hade? Jag säger bara det att om jag ska till Köpenhamn och se Danmark ? Sverige är det jag som tar med en banderoll med texten: FRAM MED TAKTIKPÄRMEN!? ifall Lagerbäck behöver en liten extra push!

Nej, skulle vi förlora utan en plan B skulle vi lika gärna ha kunnat satsa på ett ungt och framtida landslag! Bjärred riktade inför Spanien matchen hård kritik mot Lagerbäck och hela förbundets beslut att låta honom sitta kvar fram till EM-slutspelet. Bjärred ville ha en ny förbundskapten och en ny idé om hur nya spelare skulle skolas in i laget för att kunna skaffa sig rutin inför VM 2010 i Sydafrika. Men vad tänker förbundet på? Jag är övertygad om att de inte vet de själva ens! Kortsiktighet är väl det ord tillsammans med bedrövligt som kan användas på förbundet? Åt helvete med Lagrell och Lagerbäck ? Kumla nästa för idioterna som inte värnar om nationens bästa! (Den enda gången jag försvarar nationen ska gudarna veta!)

 

Jag trodde på 1-1 och tyckte jag var försiktig och pessimistisk, nu i efterhand framställs jag ju som en jävla glädje spridare? Välkommen in i toppstriden Spanien, Danmark och grattis till serieledningen Nord Irland? Meddelandet till hela fotbollsvärlden, Här i Sverige är vi måna om att alla ska ha sina jobb kvar. Vinns en match om året förlängs kontraktet med två år, minst! Jag skäms som svensk supporter att se sådan oskicklighet och schabbel. Vi kan så mycket bättre, det visar vi en gång om året. Varför, VARFÖR, kan inte fler planer för möjliga utgångar av matcher planeras? Jag skäms och ska försöka koppla om till Romas kamp om fortsatta Champions League framgångar? FORZA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0