Jag tror på Lupi

Utan att bara känna pressen som romanista så tror jag faktiskt på Giallorossi!
Nu är det dags att ta emot manchseter united på hemma plan för sedan åka till old trafford för returen.
Jag bad att få möta the devils (ha!) och fick göra det. Vad ser jag för fördelar med ett sådant möte då?
Roma har enbart fyra stora matcher kvar i serie a. fiorentina, milan, lazio, inter och palermo.
Detta gör att Roma kan komma utvilade till champions league spelet. man utd spelar i en jämnare liga och även om de är inne i en mycket bra trend så är skadebekymmer också att räkna med i deras spelschema. De är kvar i FA cupen där de satsar och då måste satsa stort, för allt kan hända i den cupen. De har som Roma ett derby kvar att spela och chelski borta. Båda lagens spelscheman påminner om varandra, men jag tror ändå att Roma drar fördelen av att spela i serie a där glappet mellan bra och dåliga lag är större än i england. Dessutom kan tilläggas att det är en stor fördel att börja hemma eftersom pressen i returmatchen hänger på manchester united. Roma går vidare på bortamål och möter bayern eller milan - Jag föredrar italien före tyskland.

FORZA LUPI!
image9

Il capitano tar med resten av laget och gör det här till en historisk tillbaka blick då europa och grekland ska köras över av en armé från ROM!

Kommentarer
Postat av: simon

hehe, brukar ju va poppis hos laziales. ett par rom hälsningar också?

2007-03-15 @ 11:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0