Cupseger, orättvisa segrar och förskräckelse

Har inte skrivit ett ord sen någon gång innan den andra cupfinalen. Matchen som iofs förlorades, men vad gjorde det? Vi segrade ju ändå! Lite avslaget från vår sida gjorde det väl lite spännande vid ställningen 2-0 till Inter..men Perrotta såg till att jag kunde lugna ner mig och ta på mig ett prakt leende! Det var skönt att få med sig en titel från den här rätt märkliga säsongen.

Nu återstår bara ett enda mål. Hela laget ska hjälpa Totti (som för övrig knappt är min kapten efter att han döpt sin nyfödda dotter (grattis!) till..Chanel! Vad fan är grejen?) att flyga fram till inte bara vinst i skytteligan utan också till guldskon! Inte kan väl Afonso Alves vinna en sådan titel i den så förbannat överskattade holländska ligan? Dessutom har Totti gjort sig förtjänt av priset då han spelat långt ifrån alla matcher och dessutom spelat med skruvar och annan metall i benet efter hans benbrott...

Såg champions league finalen ikväll. Inte för att det var lika extremt som det där första derbyt som fortfarande får mig att klia mig i håret och undra vad som hände och hur det kunde ske...men lite åt det hållet var det trots allt. Liverpool attackerade och en så bakåt strävande spelare som inzaghi gör två mål. Det första genom att vara ivägen för bollens bana från pirlos fot mot reinas mål. Inzaghi är en av få fotbollsspelare som får fotbollen att bli bakåtsträvande. En sådan super-egoist som hellre gör mål än att laget vinner får fotbollen att framstå som något annat än den underbara lagsport den är! Skulle kunna göra en egen blogg om just inzaghi och hans hemska attityd...men jag skippar det...


Har blivit lite orolig, trots att jag ändå tror på alla de rapporter som säger att både Mexes och Chivu kommer att skriva på nytt... Juventus ryktas nu också dra i de båda fenomenala backarna..(Läs åtminstone Mexes!)
Barcelona och Juventus...två stor-stor klubbar med mycket bättre ekonomi...lockar det månne?
Ska vi bli bättre och så småning om komma ännu längre i CL så måste truppen förbli densamma och någon stjärna tillkomma. Inte för att Suazo är den stjärnan, men jag skulle gärna se honom i den mörkröda tröjan! Hoppas, hoppas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0