Brev till tittarombudsmannen på TV4

"Vad är det frågan om? Som så många andra kan jag inte låta bli att uppröras av TV4s ouppfyllda åtagande gentemot en stor tittarskara som lovats Serie A fotboll.
I onsdagskväll, den 26/9, var det två toppmöten i italiensk och europeisk fotboll som ratades för att visa allsvenskhockey mellan två klubbar som inte haft med kvalserien upp till elitserien att göra tidigare år. Alltså en match som av många anledningar också då är ointressant. Jag är väldigt angelägen om att mindre breda program ska få existera, men med vanligt förnuft så låter man inte sådana tittarintressen krocka. Det är trots allt inte så ofta det är italiensk fotboll mitt i veckan.
Läste någonstans att en representant för Tv4 ansåg att företaget hade en plikt gentemot svensk hockey. Pytsan! Det finns inga som helst åtagande Tv4 har gjort gentemot svensk hockey, och gör det mot all förmodan det skulle jag hemskt gärna vilja ta en närmare titt på dessa.
På den svenska supporterportalen www.svenskafans.com går det att läsa att uppdelningen mellan Canal + och TV4 har gjort att tillgången till Serie A har ökat. Något som jag instämmer i och är väldigt tacksam över. Vidare går att läsa att det är genom dessa sändningar som vi "italienvänner" andas och får syre. Det är så gott som omöjligt att resa ner till Italien titt som tätt. Att få möjligheten att resa ner en gång till stöveln ses som en otrolig förmån och bonus för många.
Jag kräver en förklaring på detta ställningstagande som gjorts av TV4. Finns det en rimlig förklaring till att en allsvensk hockeymatch, en i mängden, går före två toppmöten där alla lag har med guldstriden att göra?"

To be continued....för svar ska jag fan ha!
http://tv4.se/omtv4/420218.html är adressen om du också vill klaga på den horribla prioriteringen hos TV4.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0