Tottis säsong var redan över

Nu efter timmar av ett psykkrig mellan positiva och negativa tankar inom mig har jag nog mer eller mindre släppt tänket på en scudetto. Det är över. Känns då också rätt skönt att det är just då som Tottis skada kommer. Missförstå mig rätt, jag vill aldrig min kärleks största frontfigur något illa, men nu när kampen om liga guldet en gång för alla är över så känns det ändå rätt lugnt att Totti får ta den tid han behöver för att läka utan att känna någon större press. Jag hävdar nämligen att er pupones säsong förstördes och avslutades redan den 23/10 2007. Sporting Lissbon hemma, Totti ska lägga en frispark, går som så ofta på ren kraft. En grönvit rusar och kastar sig och sträcker upp ett ben och doppar mot Tottis kanon. Kaptenen med all sin kraft dunkar rakt in i en rad ståldobbar. Han går sönder...

Sedan dess har det varit en kamp mot klockan för att hinna tillbaka till en viktig match där eller en annan viktig match här. Totti har velat för mycket, inte velat lyssna på sin egen kropp. Nya smällar har tillkommit och har det inte varit foten har det varit ett knä eller ett lår.

Problemen har ökat lavinartat för oss alla den här säsongen. Du och jag Totti, du och jag.
Nu kör vi rehab sida vid sida. Du och Jag Totti, du och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0