YES, en dopad!

Ibland blir jag helt förkrossad, ibland känner jag mig tom, över alla dopningsavslöjanden i alla sporter. Inte minst cykelsporten som så frenetiskt jobbar med anti-dopningsprogram. Där av alla dessa avslöjanden också.. Men i vissa fall blir jag glad, skadeglad, över dopningsnyheter. När det gäller det patriotiska och vinnarmentalitetens högkvarter usa (ja, med små små bokstäver) så glädjer det mig otroligt när det kommer fram att det finns sprickor i fasaden. Nu senast läste jag om nån simmare vid namn Jessica Hardy hade åkt dit. Damen skulle till OS och plaska, men så blir inte fallet. Ha-ha!

Skadeglädje och usa-förakt gör denna historia en gladnyhet för mig. Nu får jag nämligen de flesta över på min sida. Nu kan vi alla stå och se ner med förakt mot en amerikansk elitmänniska som skulle(!) åka till ett olympiskt spel, som är bland det största av allt i usa, och stå upp för sitt land... Sätt på er era föraktglasögon and let's go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0