En förväntansfull rädsla...

Jag är livrädd. Det blev en mardrömslottning. En lottning som jag inte ens hade tänkt på för att den var så hemsk. manchester united. Jag hade bara fenerbache och shalke i huvudet, inget mer. Men nu är jag överraskad och chockerad över lottningen. Ska jag vara optimist eller ska jag såga Romas chanser pga det förflutna och uniteds överlägsna erfarenhet av europeisk fotboll?
Jag tror jag hyllar united och så får det antingen bli ett faktum efter de två mötena iår igen - united är bättre och Roma har fortfarande ett kliv upp till den absoluta toppen. ELLER så blir det en triumf, ett bevis på att Roma hela tiden växer sig starkare och starkare gentemot de andra storklubbarna.


manchester united, eller ska man säga sir Alex Ferguson?
Jag tycker nog det senare passar bättre. united är Ferguson och Ferguson är united.
Mannen har byggt upp Manchesterklubben sedan 1986 med hyr mycket titlar som helst. Jag blir mörkrädd bara jag tänker på alla titlar.
* Engelsk mästare: 1993, 1994, 1996, 1997, 1999, 2000, 2001, 2003, 2007
* FA-cupen: 1990, 1994, 1996, 1999, 2004
* Engelsk ligacupmästare: 1992, 2006
* UEFA Champions League: 1999
* Cupvinnarcupen 1991
* Interkontinentalcupen: 1999

Han har lyckats med det mesta, därav adlandet. Det finns inget nytt united, inget gammalt united heller. Neville, Giggs, Scholes, Ronaldo, Saha, Rooney, Tevez, Vidic, Ferdinand. Vilken blandning! Gammalt och någorlunda nytt. Alla spelare vet vad som gäller. De nya spelare som spelas in i laget blir inspelade med mycket stor omsorg och vetskap om vad som krävs och förväntas. Att se united spela ut sitt fulla register kan göra en kärlekskrank Axel på bra humör. Undantaget är väl om Roma står för motståndet. Jag har sett united tre-fyra gånger under säsongen. Båda mötena mot Roma men framför allt då de tvålade till Newcastle med 6-0.

united är ett drömlag, ett världslag som skulle kunna varit uttaget av vilken fotbollsnörd som helst. Laget har det mesta. En solid backlinje med enorm rutin utan att vara pasé. Mittfältet är utan dess like med Scholes, Giggs, Hargreaves, Carrick, Ronaldo...osv. Anfallet, Rooney, Saha och Tevez..

Det enda som skulle kunna vändas mot laget är publiken. Den är alldeles för akademisk och det känns som om stämningen ska kunna vara bättre varje match. Men å andra sidan har laget fortsatt köra över de flesta och inte gjort någon stor grej av publikens lågmäldhet.

Upp till bevis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0