jag tänkte...

La min näsa i blöt
Jag tänkte...
vad kan jag göra?
Stulen av dig
jag är så lätt ledd
Jag tänkte...
lär jag mig pratet
lever jag livet

Blev blöt om fötterna
tankarna flög iväg
illa kvickt
i ett rum utan några byxor på sig
med blod i ögonen
Jag tänkte...
lär jag mig rörelserna
lever jag livet

Satte i mig nyheterna
den legala döden
förbannade mig själv över min streckning
försökte gå
jag tänkte...
lär jag mig att gå
lever jag livet

Drog ett skämt
hoppades på skratt
fick förståelse
skrattade åt det du sa
jag tänkte...
lär jag mig att umgås
lever jag livet

Höll mig väl med omgivningen
log och höll med
inplicit
explicit
jag tänkte...
lär jag mig svåra ord
lever jag livet

Stod där och dansade
rytmen förstår jag
men hur rör jag mig?
Jag tänkte...
lär jag mig röra armar och ben
lever jag livet

Stirrade nästan ihjäl dig
men varje gång du såg på mig
tittade jag bort
jag tänkte...
lär jag mig flörta
lever jag livet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0