Ljuset

Jag såg ett ljus som trängde igenom träden
det klippte det nya gräset och banade vägen
för barnet som gick i sömnen
runt huset som hans pappa byggt
huset med höga hallonhäckar

Jag såg ett ljus som gav bilens lack en fin lyster
ett älskande par inne i bilen som var glada
i
varandra
Nu och då var det enda som gällde

Döden i dina armar

Jag såg ett ljus som letade sig igenom tegelhusen
ner i min koffert som packade sig själv
ett ombyte och ett kort på mor och far

Jag såg plötsligt mycket mer
barnet var tillbaka i sängen
och bilen stod parkerad utanför den varma sängen och omfamningarna
snoosningarna
Varenda löv var stort och grönt
Plötsligt var det dag
och jag log där jag satt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0