men jag är glad

Sitter ensam, känner mig levande
Levande blod i huvudet på mig
Tittar ner på mig själv från mitt eget tak
Ser min skugga förfölja mig

Jag må vara trött
men
jag är glad

I gräset
i snön
känner jag mig varm
ligger lågt med huvudet högt
vidöppna ögon med blicken bland molnen
jag drömmer om kaniner
en liten fransk flicka
avbrott i tv-världen

Jag må vara trött
men jag är glad

Upp på fötter
beger mig iväg
på vägen
jag mår bättre av att komma någonvart
går ifrån mina grimaserande skuggor
jag har ändå övertaget

för jag må vara trött
men jag är ändå glad

Livet imiterar det vi skapar
vips så är vi själva inne i den slingan
Ögon fastklistrade vid kaninen i molnet
Jag ser henne och hör henne

jag är glad

I framtiden kommer jag gå och le
oavsett rädslan över att förtöja mig i kärleken
Jag ska finnas där om jag och min vilja
vill

Gnuggar ögonen för att se än en gång
Intensiteten pumpar hjärtat där jag går
till slut har jag trampat ner min egen skugga

jag är glad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0