iställer för sömn; förvirring

Jag var trött redan vid halv åtta
när reklamen fortfarande rullade
inga dammkorn eller nedräkningar
fläckar eller hack
jag är fortfarande uppe och klockan är tio över tre
Dr Åsa antyder att jag kan vara allvarligt sjuk
tjena blixten, du vet ingenting kreativitet i mörkret kallas det
en sjukdom jag har haft hela livet något jag är tvungen att leva med
idag ikväll blev det många tankar
många ord och formuleringar
bra som dåliga
skriver ändå egentligen bara för mig själv
ta det eller lämna det
antingen eller
ingen förklaring
mer än det

Kommentarer
Postat av: Joaquim

"tjena blixten, du vet ingenting kreativitet i mörkret kallas det

en sjukdom jag har haft hela livet något jag är tvungen att leva med"



Du är inte ensam!



Fan vad skönt - känns som att igår natt var en enda stor förlösning av någonting som väntat på att få komma ut.



Kärlek!

2008-11-23 @ 10:58:50
URL: http://mystagejoaquim.wordpress.com
Postat av: Axel

Vi är dem sjuka huvudena! Du o jag, Quim. Du o jag.

2008-11-23 @ 12:46:50
Postat av: Joaquim

You bet! Och du är min hjälte också. Bannemej ja det är du.

2008-11-28 @ 13:56:45
URL: http://mystagejoaquim.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0