Min tanke är större än Kalmar län

Någon infekterade min värld och valde en president
Komfort valde döden som president
post-döden?

Se till att få ordning på dina vibbar
Vem bestämmer sanningen?
Männen i slips och kavaj?
Mannen med mest bläck i pennan och uthålliga stämband?
Regler för gliringar, krigsdueller
använd tanken till napalmbomb
frige det du försvarar till varje pris
även om du får ge upp det du tror på

Min tanke är större än Kalmar län

Betala bra för varorna din DNA-bas och din röst
Världens varuorder är redan avklarad betalad och iväg skickad
inte fan vet jag
Maskiner, robocop som tar död på det mesta
mig
dig
någon mer

Drick mjölken
droger är legalt
det finns annat att oroa sig för
till och med en präst kan falla för kärleken

Valdag och komforten är på tapeten
uppnå mer än vad du tänkt dig
pretantiöst och blicker från alla hörn och kanter

droppande näsor, nyheter där nyhetsankaret stängt av fötterna på bordet
öron och tankar någon annanstans
paralyserad
post-döden som en mörk basgång
Kulturstudier som ingen vill ta i

Gå i furirens fotspår
Furirgatan 13 och 1 var min glädje
T1

DVD-filmer om svåra farväl av majestäten
Mitt gäng är snabba
Instatsstyrkan med svarta masker
Tempel hit och dit
jag har inget alls varken här eller där
vad ska jag göra åt saken?

nere i källaren, slagsmålsklubb
knogar, uppdrag och känslan av något levande och annorlunda
post-döden?
post-livet?

Djävulens själ fick ditt huvud att sprängas
vad gör du åt saken?
Fan ta kärlek och respekt när fjärrkontrollen är viktigare
Makt. när du står på knä med kontrollen i munnen tårar längs din kind
be om nåd annars stänger vi av!
post-livet?

Rekryterar mig själv att bli ett leende i kostym
bättre för var dag
jag har medicinen
stäng in allt och tänk på att sätta andra benet framför det andra
gå utan att snubbla
Jesus klarade det
trängde undan känslorna och längtan efter en fadergestalt
gick trots trötta fötter och sprickor i hälarna
ingen rakhyvel eller deodorant
vad skulle han göra åt saken?

Jag rånar vem som helst
en advokat med drogproblem och en pistol i handen
hur han fick den?
han vann den
likt Reagan vann tillbaka folket
med ena handen i fickan

den ena handen vet vad den andra gör

åt helvete med livet
jag fick ju inte som vuxen lära känna dig
hur mycket kände vi varandra?
bara den tanken är större än det nya
post-döden?

Treo och morfin i något som liknar en cd-spelare
Tryck så mycket du får
Var höll smärtan till?
I ögonen, kroppen, i tanken?
själen?
Var är den nu?
Själen

Det tog timmar innan jag förstod att soft air pistolen var sekundär
Jag var trött på bussen
pappa på att springa idioten

Beppe, vi får prata mer imorgon
Beppe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0