Sömnbrist

Jag sprang hem för jag frös som en Masai i Lappland
Storm och bitande kyla
golvad av smärtan
allt för att bli varm
varm blev jag
som du av solrosen

jag med min trasiga hals osäkerhet
du drog ut taggarna

Försök värma upp kalla lakan
inte kudden
Göm undan skakningarna
snart är det varmt
här under

Umgås med ödet varje gång jag låser upp dörren
och ber att det ska bli det bästa av situationen
Läs mig bättre för jag försöker stava rätt
och skriva så tydligt jag bara kan

Brukade ha ständig huvudvärk
nu är den hos någon annan
Solen kanske gömmer sig
men natten kommer alltid
så varför gå upp
det är väl ändå lönlöst?

Vips så kom solen och ett livstecken
som vatten på Mars
en vidrörelse
en slummer

nu är jag varm igen
varm hela jag
sparkar av mig hela täcket
kan inte sova för katten Tom
både vänster och höger Jerry är rädda

Kan inte koppla av
Tom och Jerry-sjukan
Du och värmen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0