Claudio Lotito, Totti och revanschsugna töntar

Det glädjer mig enorm att Lazios president Claudio Lotito prisar Roma och säger att hans egen klubb inte ens kan utmana Lupi:

"Lazio president Lotito: We're not in Roma class
tribalfooball.com - April 09, 2007

Lazio president Claudio Lotito insists they're not at the level of city rivals Roma, despite their excellent Serie A campaign.

"We do not have to compete with them," said Lotito. "How can we think about competing with Roma, which is among the best eight teams in Europe and seven points clear of us?

"It's not within our capacity."

Det som oroar mig inför kvällens drabbning är Totti, kaptenen, ledaren, stjärnan som får motståndarna att darra. Kan Totti spela ikväll så kommer alla man utd. spelare vara livrädda för Totti. Scholes blev utvisad i förra matchen i en duell just mot Totti. Ett skönt avbräck för de illröda. Men det känns på många sätt som om Totti kommer att få en avgörande roll, oavsett om han spelar eller inte. Spelar han inte mister Roma en ledare och stjärnspelare, medan Manchesters försvar kan slappna av mer. Domaren kommer de desutom få med sig allt lättare med en okänd Vucinic på topp istället för den kända fixstjärnan....

Jaja, spekulationer och åter spekulationer... Jag tror på Roma avancemang, vet inte hur men att det blir avencemang är jag rätt så säker på. Det lilla jag lyckades se av första mötet var underbar fotboll från mina favoriter.

Det jag nästan  är mest oroad och irriterad över är alla de revanschsugna töntar som vill spöa på Roma supportrar efter stridera i Rom. Är det något jag vuxit ifrån är det huliganism, så jävla larvigt.


DAJE ROMA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0