Antunes får ursäkta...

Tänkte välkomna Antunes, Portugals framtida första val till vänster i backlinjen, till Roma så jag gör väl det så det är avklarat. Välkommen Antunes!

Men Antunes får faktiskt ursäkta. Den större nyheten/ryktet handlar om Mancini som vill till Lyon enligt Lyons sportchef.
Vilket avbräck detta vore för det underbara bygge som Spalletti finputsat på inför denna säsong... Jag är beredd att ställa mig frågan vad Romas fina anfallsfotboll skulle vara utan Mancini? Jag hoppas verkligen klubbledningen förstår detta allvar och förlänger kontraktet med Mr. överstegsfint!

Sen har jag äntligen fått det på print, Birro ÄR romanista! Känns underbart. En stor man blev större.
Vill inte annat än att citera honom när det gäller den tragiska och olustiga nyheten om Puertas bortgång.
Jag sörger på samma sätt som alla andra fotbollsälskare, jag ville skriva det Birro skrev men kunde inte hitta orden...

"ag såg Puerta spela några gånger. En mycket duktig och lovande fotbollsspelare. Han skulle bli far snart. Hans barn sparkar i sin mammas mage. Det är outhärdligt att ta till sig. Det är en landvinnande skugga som stjäl allt utrymme. Fotbollen känns futtig just nu. 
All värme, all heder och all emptati till nära och kära men också lagkamrater, motståndare, och givetvis supportrar.
Vi som tycker fotboll är viktigare än livet har också fått oss en rejäl läxa."

R.I.P. PUERTA!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0