Amantino, la mia luce!

Mancini ryktas, och har så gjorts ett bra tag, bort från Rom. Anledningen kommer sällan fram nuförtiden i skriverierna. Men uppbrottet med flickvännen har gått hårt åt Amantino. Been there done that. Jag är med dig hela vägen Amantino min kära vän... Rom med sina dryga två och en halv miljon invånare är större än en gammal god western klassiker där kommentarer som "this city ain't big enough for both of us" haglar lika tätt som pickadollsalvorna. Jag tror benhårt på att hela denna affär med att Mancini inte skrivit på nytt kontrakt och att andra klubbar är intresserade är uppblåst till sjunde himmlen. Som Spalletti sa häromdagen så har Mancini allt annat än blivit utfryst. Han har bara missat en ända match under säsongen. Spalletti sa samtidigt att han förväntar sig mer av Amantino -men lustigt vore ju annars när vi alla vet vilken underbart gudabenådad kreatör han faktiskt är. Och där med inte sagt att han varit en besvikelse. Men medierna har tagit tllfället i akt och sett varje byte som Mancini varit inblandad i som ett tecken på att det blir en ny klubbadress i januari-februari.

Jag tror och vill varken se ett sådant spektakel. Mancini är en grundsten i Romas underbara fotbollsfilosofi.
Den enda jag kan förstå med en flytt för den underbare är om kärleken tynger ner honom till helvetets brand. Sånt kan man inte råda över, punkt slut.

Handlar det om pengar så är det däremot en fråga om hjärta och grundsyn på det mesta...

Men jag vill ha Mancini kvar, han är en del av Roma ljuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0