Kluvna tankar -om det mesta

Ständigt denna längtan efter bekräftande affärer. Silly season.
Chivu till Barcelona eller till Real Madrid. Chivu mot pengar? Chivu mot Zambrotta? Chivu mot Guily? Chivu mot Cannavaro? Chivu mot Cicinhio? Chivu mot Cassano?

Bara några exempel på vad tankarna flyger kring nu i den gråa regniga vardagen...
Sen hoppet, som aldrig över ger mig.. Chippen köps eller lånas en säsong till?
Gjorde ju en så stark vår i laget att han borde spelat till sig ett kontrakt, dessutom när det finns en klasul i lånet som inte saken sämre. Wilhelmsson skulle kunna köpas loss för några ynka euro när lånet gick ut.

Men(!) hur blir det nu då när Esposito från Cagliari har tillslutit. Kluvna tankar. Esposito är en riktigt bra spelare, men okunskapen om honom gör nog ändå att jag lutar mer mot en snabb "blond viking med stor kuk" (som Curva Sud sjöng om svensken..ovanligt med ramsor om folk som inte är Romanistas eller födda i Rom by the way!). Hade inte höga tankar om honom innan han kom till Rom, men hans målmedvetenhet och defensiva insatser är värda att prisa! Även om Cassetti klagade på att svensken inte lärt sig italienska efter någon månad och att det var därför laget speade lika mot Chievo...

Juan måste jag ju säga något om också! VÄLKOMMEN! En förstärkning till ett bra försvar. Har haft lite svårt för Chivu och sett honom som lite ojämn, med brytningar somresulterar i straffsparkar i slutminuter mm. varvat med exakthet och säkerhet utöver det vanliga. Juan har jag naturligtvis inte sett lika mycket men det jag sett har enbart varit positivt. Jag är väldigt glad över värvningen!

För att inte avsluta allt för positivt måste jag också nämna att jag inte förstår att Vucinic får stanna. Visst, han har verkligen besvisat att han kan göra mål...i Lecce...att han med bättre spelare inte tagit chansen när Totti varit borta är bevis nog för mig. Han platsar inte i Roma! Men men, nu är han i truppen och det är väl bara för juggen att bevisa att han har där att göra! 



FORZA!

p.s.
Underbara Darren Bent har skrivit på för Tottenham. Vakra pengar till Ipswich!!!!!!
UP THE TOWN! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0