Eldkvarn

Eldkvarn förgyllde min första maj...
Eldkvarn som är en kraft som kan sluta samman dem som egentligen slutat bry sig om första maj...
De ställer upp, oavsett om de får betalt eller inte. Ställer upp för de svaga.
Får Plura och resten folk att vakna och gå ut på första maj, om det ändå bara är för musiken är det ett framsteg...

Första maj betydde ingenting. Eldkvarn gjorde det till en betydelsefull dag.
Att första maj inte betytt något på många år beror på 40 & 50-talisterna i medelklassen...
Deras lathet och självuppfattnign får mig att spy.
Jag-var-med-på-70-talet-och-är-fortfarande-nostalgisk-och-har-genom-det-gjort-tillräckligt-mentaliteten gör mig illamående! Smygborgare!

Tacka vet jag Plura och tacka vet jag italienarna!
I Turino deltog kring 100.000 personer. Bara en sån sak som att demonstrationen inleddes med en tyst minut för de som under året dödats på sina arbetsplatser gör att jag får gåshud. "Vi kräver nolltolerans för dödsfall och skador på arbetet". Jag kan sätta min pant på att av dessa 100.000 fanns en hel del äldre eldsjälar som inte sviker sina övertygelser för tanken på sitt fina arbete och feta penga bunt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0