Revansch utkrävd på West Ham!

Det senaste inlägget kryddas lite extra med detta då jag fått upp ögonen för Romas januari värvning!
Eidur Gudjohnsen, FC Barcelona.
Den perfekta spelartypen för Lupi.
Skulle nu något hända Totti behövs en riktigt bra back-up plan som även den kan hålla hela vägen till Scudetton. Gudjohnsen är en målskytt som även spelat som mittfältare i ett stjärntungt Chelsea. En isländsk spelare som inte bara pga sin nationalitet utan också pga sin skolning i Chelsea under många år är en spelare att räkna med. En spelare som kämpar i 90 minuter plus stopptid. En slitvarg med målkänsla. Något jag faktiskt med egna ögon sett. 2002-11-09, Chelsea - Birmingham, 3 - 0, närmare bestämt.

Att Barca vill sälja gör gör säkert saken ännu bättre då det inte kommer bli ett upptrissat pris.
Det är dock inte bara jag som blir glad över nyheten att Gudjohnsen är på väg bort från Barcelona, West Hams Egger Magnussen försökte locka tillbaka Eidur till London under sommaren men fick ett nej. Det är här revanschen på West Ham ska tas ut. West Ham som lyckades slå oss Roma fans på fingrarna och vinna hemma med 2-1. Nu är det dags att slå tillbaka. Nu är det dags att charma Eidur och hans blonda familj så att de vill till den eviga staden. Att Guily har spelat med honom och känner honom gör inte saken sämre. Jag vill och jag hoppas på att Spalletti, Totti och Sensi hör bön.

Ett annat alternativ är Elmander, som Gudjohnsen är en slitvarg med målkänsla som arbetar under 90 minuter plus stopptid. Men jag tror ändå Gudjohnsen är ett bättre val på många sett. Erfarenhet och det faktum att han har bevisat sitt sinne för att levera mål trots tid på bänken talar mer för Eidur.





Andra roliga små nyheter, men först den tråkiga:

Milanos invånare är ett pack. Inte bara visade dem det när jag och Stine var där, under Italien - Frankrike busvisslade publiken så mycket att den franska nationalsången knappt hördes. Pinsamt. Men jag blir allt annat än överraskad. Milanolagen är också ena jävla pack så det är inte annat än en stor bekräftelse för min avsky mot norra Italiens huvudstad.

Det allra roligaste är väl naturligtivs att Lazio inte kunde värva Daniel Majstorovic då hans namnteckning kom in två minuter (!) försent till det italienska förbundet för att värvningen skulle kunna ha varit ett faktum.

Den näst roligaste nyheten är Cannavaros smygande kärlek för Giallorossi. Det var nämligen han som övertygade Cicinho att gå till Roma. Även Emerson och Cassano hade pratat väl om Roma, men Cannavaro övertygade brassen om att en flytt till Rom skulle vara en enkel flytt. "Även om det inte är en promenad i parken" som Cicinho själv sa.

Tredje roligaste och mest respektingivande nyheten rör Taddei. Han har
italienskt pass sen han kom till Roma men skulle inte kunna tänka sig att spela för Italien.
"Landslagsfotboll är inget man tar lätt på och det är en fråga om respekt. Det skulle inte kännas rätt för mig att ha på mig ett annat lags tröja. Det skulle inte vara schysst för mig att ta en plats för någon som verkligen är helt italiensk. " säger han. Taddei väntar hellre på att Dunga ringer en vacker dag och vill ha med Brasiliens svar på vikingen.

Fjärde roligaste nyheten är om Milan spelarna Ronaldo och Gilardino. Ronaldo är misstänkt dopad, kanske inte något allvarligt när det handlar om att han använd sig av en metod för att bearbeta sin skada, en metod som är dopingklassad i Italien. Gilardino spelar fijol. Punkt slut. I´ve already said enough...


DAJE ROMA, DAJE!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0