Utveckling av dimmiga funderingar.

Tydligen blev mina tankar missförstådda. Jag har fått kritik för vad jag tycker och tänker på Roma forumet, men kritiken har, tycker jag, fokuserat på fel saker. Naturligtvis vill jag ta del av en nyhetsuppdatering av kontraktsförhandlingen med Amantino. Jag vill mer än gärna höra mindre klysch-aktiga kommentarer från båda sidor. Höra att dealen är klar, att Mancini stannar i Roma i tre-fyra år till. Varför skulle jag inte vilja höra det?
Jag är dessutom mycket glad över att andra än jag också tar sig tid att leta, skriva och läsa artiklar om Roma och sedan förvalta det till andra.

Nu delar jag upp det hela och skiljer för- och nackdelar med några raders avstånd för att de inte ska gå att misstolka min syn på saken.


Det jag inte gillar med den här specifika artikel-uppdateringen är, trots att jag nu förstår varför det skrivit, Rosella Sensis gråa BMW och hennes bokköp. Författaren skrev det för att läsarna skulle få del av kuriosa kring klubben. Lite nördigt kan tyckas men egentligen helt rätt. Det som blir så fel med det är vilken kontext det sätts i. I den artikeln allt detta rör, ska Mancinis kontraktförhandling beröras. Även om Sensi är delaktig i dessa förhandlingar blir det ändå fel fokus. Och that´s it.




Jag förstår som sagt om folk vill läsa om kuriosa, jag vill det också. Men det handlar om i vilken kontext...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0