"Då var jag ung och sprang och jagade de där jävlarna."

"Längst fram i folkmassan bland alla ungdomar satt Arne Jonsson, 83, på sin rollator och skramlade med en nyckelknippa. – Jag minns hur det var på 40-talet, det var ett himla liv kring det här då. Då var jag ung och sprang och jagade de där jävlarna." -corren

Arne, alla våran hjälte sedan i lördags eftermiddag då det var nyckelskrammel, ägg, flaskor och hårda ord mot nsf som tilläts ha "torgmöte" mitt i Linköping. Solen gassade och det var hur varmt som helst, men det gjorde inte det minsta för den gemenskap som växte fram i bland de människor som visade sitt missnöje med nazisternas tycke var enormt. Alla pratade med alla, man tog hand om varandra, gav varandra vatten i hettan och skrek i kör ut de förtappade ur stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0