Dumjävlar!

Nu kan jag inte hålla mig längre. Hade bestämt mig för att låta bli att skriva några rader om FRA-lagen och det borgerliga populist "oj-jag-skulle-ju-ha-stått-på-mig-och-tjänat-mina-väljare-istället-för-partiet-velandet". Men nu står jag inte ut längre. Om nu så många borgerliga riksdagspolitiker tycker illa om den nya "misstänk varenda jävel-lagen" att de gör ett nätverk för att stoppa den samma, är det bara jag eller är det ett faktum att det är lite lustigt att inte mer än någon enstaka röstade emot vad partipiskan ville? Den ytterst överlägsne, översittande och dryge Reinfeldt kommer aldrig kunna vara emot denna lag. Han är dels rädd för folket, men också har han en stlthet som är för stor för att kunna svälja. Skandalerna har varit för många för att denna borgarstropp ska kunna medge ännu ett fel. De andra partiledarna håller Reinfeldt försiktigt men krampaktigt i rockärmen. De vågar inte säga emot den störste av dem alla. Istället slår de kanske ännu hårdare med partipiskan för att rätta alla i sina egna led. För att bevisa för Reinfeldt att "vi har koll på våra så säg vad du vill att vi ska göra nu Fredrik!".

Hyckleri, populism, brist på eftertanke, rädsla för sitt eget folk, ska jag fortsätta?

Avslutar med det bästa blogginlägget av dom alla i ämnet. Från CKRM (cykelklubbenrodamollan.blogspot.com / Cykelklubben Röda Möllan)

"Lagen om ”Låt-oss-skydda-demokratin-genom-att-avskaffa-den, låt-oss-massavlyssna-ALLA!”, fick mig att fundera på om det kan vara så att man på radioavlyssningscentralen på Gotland inte haft ett jota att göra på många år. Och så tänkte jag att för fan, ge dem nått att bita i på riktigt. Därför uppmanar jag alla att i ämnesrutan alltid skriva ”terror”, ”Usama”, ”bomb” eller liknande varje gång ett mejl går iväg … /C"

Kommentarer
Postat av: Mike

JA hyckleri på hög nivå..



MAn ser iallfall deras rätta ansikten nu + att folket mycekt mera har enats och kommer bara bli starkare och starkare.



Exponera Nwo.

Exponera bilderberger.

Stoppa Fra.

Stoppa Rfid Chippen.

Stoppa Eu det nya tredje riket..

2008-07-22 @ 13:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0