2 är mer än 1

Det känns så bra. Bättre avslutning på säsongen kunde det knappt bli. Ett spelsuget Roma vann rättvist cupfinalen mot inter. inter vann bara en match det här året mot oss. Vi vann två och skulle om någon annan än rosetti hade dömt i Milano haft en till vinst... Men jag är inte bitter som en viss Robert "Tony" Gustafsson sagt. Nej, det är jag faktiskt inte. Jag är otroligt stolt. Den bästa säsongen någonsin om man ser till mängden poäng. Vi var väldigt nära att knäppa inter på näsan och sno scudetton också, men inter vann. Vi förlorade inte. inter vann. Vi visade kurage genom att bevisa att vi är ett bättre lag med ett så mycket större hjärta och en mycket vackrare spelstil. Sådant belönar sig i slutändan. De senaste åren har det varit strider mellan Roma och inter. Årets vinster mot inter har varit väldigt prestigefyllda. Båda har varit finaler. Båda har inneburit guld. Vi vann två titlar och utöver det gjorde vi den bästa säsongen någonsin. Champions League mot manchester united var ett fall framåt. Även där alltså ett positivt tecekn att ta med sig in i framtiden. Framtiden är våran. Frågan är väl bara vad det blir för typ av framtid. En framtid som den vi varit inne i den senaste tiden, underdog-storlaget med mindre kapital, eller Soros-framtid med ett större kapital och förmåga att förstärka laget för att kunna utmana ännu mer, ta en trippel eller en fyrling månne?

Forza grande Roma, jag är evigt tacksam för detta året. Utan Roma hade jag verkligen gått under. Men det gjorde varken jag eller mitt fina gulröda gäng...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0