"Lev i nuet..."

Jag är sedan lördagskvälln i någon slags negativ bubbla så fort jag tänker på världens underbaraste företeelse.
Jag känner mig bestulen på en underhållande match och en "storebror-krossar-lillebror-påborta-plan-känsla".
Jag hade ju vid tre-noll börjat skicka sms till den danska släkten jag är "ingift" i.... Det fick jag ju i och för sig äta upp, men höll ändå att få rätt att ha ett stort leende när det är dags att åka dit om mindre än en vecka.

Allt bara raserades av en fyllekaja som i efterhand säger sig vara djupt ångerfull och ledsen över hans beteende. 15-20 öl. Skyll på fyllan din jävla nolla! Jag är den sista som köper det din jävla fetknopp!
Men det är trots allt(!) inte det värsta. Det mest pinsamma och utmärkande är de uteblivna tilltagen från vakterna på parken. Fyllekajan aka. fetknoppen fick lugnt traska upp på läktaren igen. När domaren beslutar att överlägga med de båda kaptenerna om matchen skulle spelas klart eller ej springen ännu en "supporter" in på plan. Han lyckas ta sig över hela planen där vakterna väntar ut honom.

Allt blir så mycket pinsammare när man tittar tillbaka vad som har hänt MFF-supportrar på Parken. Poliser och vaker slog hejdlöst med batong när det var royal-league match...


Behållningen till fotbollen blir som så många andra gånger Tottis hängivenhet. Tillsammans med proffesorer och doktorer har han haft möte om en operation eller inte, allt för att ta bort metallplattan som sitter i hans fot sedan hans benbrott. Totti går emot all expertis som vill undvika bekymmer senare i livet. Totti säger att han inte vill missa försäsongen och semestern... LEV I NUET À LA TOTTI, det är väl det jag ska försöka göra nu. Det är i och för sig match redan på onsdag men det känns som att det kommer bli en avslagen tillställning, både på grund av Danmarksmatchen och at det faktiskt är Island vi möter...

Beslutet kring resultatet 3-0 kommer tidigast fredag, även om jag har svårt att tro att det går att göra annat än att just tilldela Sverige segern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0