Mikael Renberg

image39

Utan att ha följt hockey på bra många år nu så är det värt att idag skänka Mikael Renberg en tanke.
När det var inne med hockeybilder på låg- och mellanstadiet var det Mikael Renberg som fick mig att börja heja på Philadelphia Flyers. När han senare återvände hem till Sverige och började spela i Luleå var lyckan total. Att han av många inbitna Luleåfans ses som en judas kan jag faktiskt inte förstå. Hela Luleå och Norrland lovades en satsning, den satsningen skulle leda till SM-guld nu vilket år som helst. Renberg som var en av elitseriens bästa spelare ville se denna satsning samtidigt som en rimlig lön baserad på hans roll skulle betalas ut varje månad. Ingenting hände.
Micke som flyttat hem för att få vara nära sin dotter, och som dessutom en tid arbetade extra på ett dagis i Piteå, väljer då det närmaste alternativet för att fortsätta sitt arbete på hög nivå. Skellefteå på frammarch blev det. Det är svårt att svälja, det kan jag fortfarande förstå, men min förståelse för #19 är så mycket större, både som spelare och som människa. Tack för allt du gjort i Luleå och Philadelphia Micke, jag låtsades ofta att jag var du när jag spelade inlineshockey med min bror...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0