Min överkvinna

Jag har totalt missat en av Sveriges bästa bloggar. Hade aldrig hört talas om den och då innehåller den mer eller mindre i varje inlägg en hyllning till Totti, någon annan Romanista eller AS Roma i sin helhet. Malena Johansson är kvinnan i mitt liv. Ett uttryck som jag använder mig av stup i kvarten, så fort jag sett en vacker kvinna. Men utan att se det yttre har Malena tilltalat mig på ett helt nytt sätt. Hon poängterar saker utöver fotbollen som jag tycker är viktiga att inte blunda för. Ett exempel när hon skriver om en intervju med Totti i Gazettan där han talar om övergången från liran till euro. "..krisen är framför ögonen på alla. Övergången från liran till euron sköttes inte bra. Priserna har fördubblats, men inte lönerna.” Inte bara poängteras en ståndpunkt hos en fotbollsspelare som (vad jag tror) inte förväntas ha kunskap och åsikter om något annat utanför planen, utan också ett sämhällsproblem. Både av Malena och Francesco.

Sättet hon skriver på, hennes italienkunskaper får mig att fastna. Min överkvinna är Malena Johansson.
Hon kommer vara som en igel på min näthinna framöver när jag skriver här. Att skriva så intressant som hon gör är mitt mål!

http://junivallen.blogspot.com/ -Read it and get stuck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0