Att få tummen ur

Jag tror att jag har för avsikt att skriva en eller kanske till och med flera rader än så här varje gång jag sätter mig vid en dator med det underbara tillägget, internet. Ni vet, den där flugan som bara kommer att flyga förbi. Jag menar, som världens bästa kommunikationsminister Ines Uusmann (eller en rubriksättare på svenskan), vem vill och har ork att ägna så mycket tid på att sitta och "surfa"? För tid, det tar det. Det ska gudarna veta. Den tiden både har jag och lägger jag på att tomt stirra in i en LG-dataskärm. Jag kollar fort igenom måstena. Alltid i samma tur och ordning. Newsnow-Roma, Gmail och DN. Sedan frågar jag mig själv på vilket humör jag är och dagens tema på flugan internet bestäms. Nu ligger cykelsidor mig varmt om hjärtat. Så eftr DNuppdateringen är det antingen fixedgeargallery.com eller fixedgear.se som gäller.

Men ändå så sällan hittar jag något att kasta lasso om och anamma. Skriva ett par rader om. Näe, mysteriet kräver en ensamstående grå och bitter Frost eller möjligtvis en akademisk Morse, för jag får fan inte någon rätsida på det hela...
En brottsutredning bör tillsättas. Jag lovar att inta rollen som Frost, för jag är nog mer bitter och grå än akademisk, och tänka igenom varför jag har ett så tråkigt och smalt liv att jag inte kan förmå mig själv att skriva några rader här titt som tätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0