20-4+1?=riise in, mancini ut

Då var det ett faktum. John Arne Riise stavas nu med stora bokstäver. Han är en av oss. Glöm all kritik jag haft mot honom. "Always look on the bright side of life" som Eric Idle sjöng på korset. 347 matcher i liverpool ska man inte ta lätt på. Det är en väldig rutin, 27 år är heller inte allt för gammalt ändå. Det skönaste är nog ändå, nu när han ändå är en gulröd, att han inte är jättedyr. Knappa 4 miljoner euro med risk att bli lite mer beroende på antalet matcher han spelar.


Så då är årets transferbudget nere i 16 milj. euro. Men det är den bara i några timmar eller möjligtvis några få dagar. Allt talar för att Mancini nu kommer skriva på för inter och därmed stavas med ytterst små bokstäver. Prislappen sägs vara på mellan 13-15 miljoner euro. Jag har läst ryckten om att guardiola ska ha lagt sig i affären krin Mancini och detta hoppas jag kan trissa upp priset en aning. Hade dessutom varit skönt att slippa Mancini i Serie A.

Andra spelare ut? Guily hoppas jag skriver på för fina, anrika, 70-talist klubben Paris Saint-Germain. Han var en floppvärvning som alla förväntade sig mer av. Han är gammal och tjänar mycket, låt då PSG köpa honom och ta in två nya mittfältare. kranjcar och di natale ligger mig varmt om hjärtat... Ferrari försvinner vilket måste betyda att antingen Andreolli får chansen som tredjeback eller att en back köps in för att öka konkurrensen mellan mittbackarna. Esposito hade jag hoppats på, men fick väldigt lite speltid och kanske inte håller Romaklass, bort med honom.

Anfallet behöver mer konkurrenskraft och där hoppas jag på underverk av Spaletti. In med güiza eller luis fabiano. Två spelare som Roma uppvaktat och rykten har florerat kring Roma och dem en längre tid. 12 milj. euro för luis fabiano är inte farligt, lönen kanske dock kan bli bättre i annan klubb..

Jag älskar silly season...spekulationer hit och dit.

By the way så borde alla Romanisis bege sig till London den 10.e augusti för att se tottenham - Roma...
Det är ju ändå i "närheten"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0