Sömnlöst rullar tummarna...

Jag kan inte sova. Internet funkar för en gångs skull och jag är extremt tacksam mot en stackars sate som inte förstår hur man låser sitt nätverk. Internet gör mig nervös. Ett jävla påfund det där med internet. Informationssamhället gör mig svag. Under senaste vm-turneringen i Tyskland gjordes en forskningsstudie där det bevisades att risken för hjärtinfarkter ökade lavinartat i samband med fotbollsmatcher, främst hos män. Jag är redan nervös. 17 timmar kvar och ett par timmar ska jag väl lyckas sova innan...

Jag kan inte sova för jag är här i Linköping. Jag vill bara vara i Rom just nu. Det må vara bortamatch, men det är derby. Jag vill uppleva festen. Jag vill att mitt engagemang ska synas. Jag vill sjunga mig hes. När jag vaknar om några timmar ska jag redan då ta på mig den fina matchtröjan. Den som jag bara har på mig på derbyn och seriefinaler. Även om jag har en hel del "måsten" innan kvällen så känns det redan som om jag kommer få svårt att slå ihjäl alla timmar fram till avspark. Jag har ju redan börjat rulla tummarna och lika frenetiskt som nervöst sitta och skaka på ena benet.

Det enda som bara kommer bli värre och värre ju längre dagen lider är hjärtpulsen...
Får ha mobilen inknappad på 112 så det är är att ringa.


Amore, orgoglio, tradizione - Avanti Roma, avanti!

image32

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0