Totti är ju slut, det vet ju vem som helst...

Totti är inte den han en gång i tiden var. Nej men tjena blixten! Totti är slut. Han har inget mer att hämta. Det vet ju alla, kom igen nu. Eller hur var det?

Jo, ena stunden är det som så att han faktiskt är helt slut. Att han är en ledare och en stor sådan är ju en bisak. Eller hur? Han gör ju inte målen.

Å andra sidan, the show must go on heter det ju. l'esposizione deve accendere om man översätter direkt på babelfish. Inför chievo borta hade kapten Totti gjort tre mål på lika många matcher.

Fan, frågan är vad det är nu då? Vad är det som gäller nu? Nu gjorde han ju inte mål mot chievo… Fan också. Näe, han är nog ändå inte den han var en gång i tiden. Han har nog inte mer att hämta. Det vet ju alla, kom igen nu.

För de läsare som inte förstår detta så är detta en gliring mot hela Roma-redaktionen på svenskafans.com. Redaktionen är så tvehågsen att det blir mer än bara pinsamt. Att vända kappan efter vinden får liksom en ny innebörd kan jag tycka. Men jag får ju samtidigt vara försiktig med vad jag tycker om redaktionens arbete. Jag tänker mig tillbaka till januari.  http://coredestacitta.blogg.se/2008/january/

Det hette att jag var en otacksam supporter som inte borde klanka ner på andras arbete och slit. Jag behövde ju faktiskt inte läsa om jag nu tyckte det var så dåligt…

Men det här kan inte viftas bort som en meningsskillnad angående Totti och hans storhet. Det finns andra exempel också. Ménez har ju även han inte varit bra. Han har ju till och med floppat. Det vet ju alla. Jag menar, han var ju klockren i monaco. Varför är han inte det hos oss? Att killen är blott 21 år och från Frankrike och har ett nytt språk att lära sig, ny kultur att ta till sig och ett nytt spelsätt att sätta sig in i verkar det inte vara många som bryr sig om. Han är en flopp. Det är ju bara att konstatera. Ett dåligt köp helt enkelt.

Eller? Nej för fan! Han är ju underbar! Fenomenez, och ja… Rubriken är hämtad från Il Romanista. Fenomenez gjorde allt rätt. Ett fenomen. Vilken värvning! Han är ju kung! Han gjorde mål mot chievo, något som inte ens självaste kapten Totti klarar av längre…

Med tanke på gliringarna jag fått innan så ska jag ta deras råd och sluta läsa på svenskafans. Det har jag i och för sig redan gjort sedan en tid, men här kommer det svart på vitt. Den problematiken jag för fram här är väl också problemet med svenskafans-idén. För fans, av fans. Det funkar inte alltid…


Kommentarer
Postat av: Henrik Politis

Hej!



Angående Totti antar jag att du syftar på Helmerssons krönika. Tycker dock inte man ska generalisera hela redaktionen på grund av vad en person i den samma tycker och tänker. En krönika behöver inte spegla resterande medlemmas i åsikter. Det kanske det borde göra för skapande av helhetskoncept? Men samtidigt mycket svårt som ledare att hålla det på jämn nivå och försöka dra riktlinjer över vad som ska skrivas och inte. Inte minst på den "journalistiska" nivå som Svenska Fans befinner sig på. Ser hellre mångfalld och flera infallsvinklar.



Angående Amantino. Kom ihåg att någon kritiserade min "Live från Rom" som annars brukar vara mycket uppskattat. Borde vara du. Kommer dock inte ihåg att jag kallade dig för en otacksam supporter. Ber hemskt mycket om ursäkt i så fall. Jag håller med att "BMW:n och butiksbesöket" inte hör hemma i kontexten Amantino, men vidhåller i alla fall att det ger en mer levande text till en annars ganska grå och tråkig artikelform. Dock en intressant och viktig sådan.



Angående Fenomenez. Skriver ju att rubriken är inspirerad av Il Romanista's dito? Därav har jag hämtat den där ifrån. Trodde det framgick, men tydligen inte. Det jag verkligen inte förstår är tvetydigheten kring matchrapporten om Ménez. Du sätter alltså den i parallell till Helmerssons krönika om Totti? För jag själv som skribent har alltid, alltid hyllat Ménez. Från värvningsdage, i forumet, även i artikeln som återger hans kommentar om att han "ville lämna Roma" och fram till idag. Har aldrig skrivit att han floppat hos Roma. Minns inte heller att någon annan i red. har skrivit något likande. Kan dock ha fel. Men minns i alla fall inte detta.



Annars kul att läsa: "Jag är honom evigt tacksam för den artikel om amerikanska ägare han publicerade tidigare i veckan." http://coredestacitta.blogg.se/2008/april/george-soros-vattene.html



Mycket text blev det. Kul och bra bogg. :)



Tycker dock inte du ska sluta läsa på Svenska Fans.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0